Artikkelen inneholder annonser

Norsk mage-innovasjon ble utsolgt på rekordtid: «Jeg merket forskjell etter bare 5 dager», sier beta-tester

Et nytt kosttilskudd for fordøyelse – utviklet i Norge – skaper bølger i helsemarkedet.

Herbal Mage lover flatere mage, bedre tarmhelse og mer energi. Skeptikerne var mange, men nå strømmer bestillingene inn. Vi undersøker: Er dette den virkelige løsningen på folkeplagene oppblåst mage og dårlig fordøyelse?

(Oslo, april 2025) – Du har kanskje sett annonsene i feeden din: “Prøvepakke mot oppblåst mage”, “Fra luft i magen til lettelse – på 30 dager”. Tilbudet høres ut som typisk reklamesnakk. Men bak disse overskriftene ligger et norskutviklet produkt som i løpet av kort tid har blitt så populært at lageret nesten ikke har klart å henge med. Produktet heter Herbal Mage, og om du ikke har hørt om det enda, kan det fort forandre seg.

Herbal Mage er et kosttilskudd for fordøyelsen som nylig ble lansert av det lille helseselskapet Pharmanova AS. På få måneder har de delt ut tusenvis av prøvepakker, og tilbakemeldingene som tikker inn, tyder på at de har truffet en nerve hos folk. “Vi visste at mange slet med fordøyelsen, men responsen har overgått alt vi drømte om,” sier Anders Lunde i Pharmanova.

Så, hva er egentlig Herbal Mage, og hvorfor skaper den så mye engasjement? Vi dykker inn i fakta, snakker med en fagperson, og ikke minst med noen av de første brukerne for å finne svaret.

Fordøyelse i ulage – et utbredt problem

Tall fra norske undersøkelser viser at rundt 1 av 4 nordmenn oppgir at de jevnlig har mageproblemer: Oppblåsthet, luft, ubehag eller uregelmessig fordøyelse. Likevel er dette et tema mange kvier seg for å snakke høyt om. “Det er litt tabu med fordøyelse, folk går heller og lider i stillhet,” sier kostholdsekspert Linda Berg. Hun har selv fulgt med på Herbal Mage-fenomenet med interesse.

Berg forklarer: “Tradisjonelt har løsningen for mageplager vært matkutt – FODMAP-dietter, glutenfritt, laktosefritt. Men det er ikke alle som blir bra av det, og dessuten er det slitsomt i lengden å ha så mange restriksjoner.” Ifølge Berg er det nettopp her Herbal Mage skiller seg ut: “I stedet for å forby mat, hjelper den kroppen med å tåle mat bedre.”

Det er en tilnærming som bryter litt med tradisjonen. Og folk ser ut til å omfavne den. La oss se på hvordan Herbal Mage fungerer.

“Pille for bedre fordøyelse” – hva inneholder Herbal Mage?

Konseptet kan høres nytt ut, men det Herbal Mage gjør, er egentlig å bygge på gammel kunnskap. Hver kapsel inneholder en blanding av:

  • Fordøyelsesenzymer: Disse kalles DigeZyme® og er utvunnet fra naturlige kilder. Enzymene (som amylase, protease, lipase) hjelper med nedbryting av henholdsvis karbohydrater, proteiner og fett. Tenk på dem som små “saks” som klipper maten i mindre biter. Kroppen lager enzymer selv, men hos mange er produksjonen for lav – særlig med alder eller stress. Konsekvensen er tung fordøyelse og gjæring i tarmen.
  • Inulin (fiber) fra sikorirot: Et prebiotisk fiber som ikke fordøyes av oss, men av de gode tarmbakteriene. Dette bidrar til en sunn tarmflora. En robust flora kan fortrenge uønskede gjær og bakterier som forårsaker oppblåsthet.
  • Essensielle støttestoffer: Blant annet kalsium, som er nødvendig for at fordøyelsesenzymene skal fungere optimalt, og ekstrakt av hyllebær, som er kjent for å støtte immunforsvaret (mye av immunforsvaret sitter i tarmen).

Kombinasjonen er spesiell. “Vi kaller det gjerne 3-i-1-formel,” sier Anders Lunde. “Du får enzymer, du får prebiotika, og du får litt immunstøtte. Alt pakket inn i én kapsel.”

Denne formelen er utarbeidet av norske ernæringseksperter, homeopat og i samarbeid med leverandører av det patenterte enzymkomplekset i Herbal Mage. Produktet er produsert i Norge i henhold til GMP-standarder.

Aquamin™ naturlig kalsiumkarbonat fra rødalge (Lithothamnion arter), Svarthyllebær ekstrakt (Sambucus Nigra), Multienzyme kompleks DigeZyme® , Inulin, fyllstoff (cellulose), overflatebehandlingsmiddel (kalsiumfosfater, magnesiumsalter av fettsyrer (vegetabilsk)).
Flere detaljer

Fra skepsis til viralt fenomen – brukeropplevelsene strømmer inn

Da Herbal Mage først ble lansert, var det med et ”prøvepakke”-konsept. I stedet for tung reklame og butikkdistribusjon, valgte Pharmanova å la folk teste gratis og stole på word-of-mouth. “Vi tenkte at hvis produktet virkelig virker, så vil folk fortelle det videre,” sier Lunde.

Strategien ser ut til å ha virket. På sosiale medier finnes nå utallige innlegg i grupper og kommentarfelt:

  • “Har brukt Herbal Mage i 2 uker – magen min er flat når jeg våkner i stedet for bulende. Tør nesten ikke tro det,” skriver @mette78 i en forumtråd om IBS.
  • “Min evige reflux er borte og jeg sover bedre fordi magen ikke presser,” melder en annen bruker i en Facebook-kommentar.
  • På Herbal Mages egen nettside har det tikket inn over 100 anmeldelser, med gjennomsnitt 4,7 av 5 stjerner. Kunder trekker frem redusert oppblåsthet, bedre avføring og overraskende nok – mer overskudd.

Vi snakket med en av de tidlige brukerne, Iona Ledal (30), som deltok i betatestingen. “Jeg ble med fordi jeg sliter med oppblåst mage”, forteller Iona. “Allerede etter 3 dager la jeg merke til at jeg ikke følte meg like stinn på kvelden. Etter 3 uker var magen min ikke til å kjenne igjen.” Iona gir Herbal Mage æren for at hun “endelig kan gå på trening etter jobb uten å føle at magen sprekker.” Hennes testimonial «Fra betydelig ubehag med oppblåst mage, til bekymringsløse kvelder. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å prøve Herbal Mage!» løftes nå frem i Herbal Mages materiell, og på nettsiden.

Ekspertkommentar: “Ikke overrasket over effekten”

Vi spør ernæringsekspert Linda Berg hva hun tenker om alt oppstyret. “Ærlig talt, jeg er ikke overrasket,” svarer hun. “Å tilføre fordøyelsesenzymer er et velkjent knep innen funksjonell medisin, men det er først nylig vi ser det kommersielt i kosttilskudd i Norge.” Berg tror mye av suksessen til salget ligger i at folk får prøve uten risiko: “Det senker terskelen. Og når de så merker effekt, ja da har du en framsnakker som forteller venner og kjente om effekten.”

Hun advarer dog om at “kosttilskudd er ikke alt”. Man bør se det som en del av en helhetlig livsstil. Men Berg mener Herbal Mage absolutt har sin plass: “For mange kan dette være det som gjør at de orker å spise sunn mat (fordi de tåler fiberen), eller det som gjør at de slipper kutte ut mat de liker.” Berg fortsetter med “Det at Herbal Mage har suksess forteller meg at folk har ventet på en løsning som dette.”

Slik får du tak i Herbal Mage – mens det fortsatt er på lager

På grunn av den enorme pågangen har selskapet måttet få hasteprodusert nye batcher. “Vi er et lite selskap, så ja, vi ble litt tatt på sengen,” innrømmer Anders Lunde med et smil. Akkurat nå har de varer på lager, men de kjører fortsatt prøvepakke-tilbudet – noe som antagelig driver den høye etterspørselen.

Per i dag kan Herbal Mage kun bestilles direkte fra produsentens offisielle nettside. Prosessen er:

  1. Man registrerer seg for en gratis prøvepakke. (30 dagers forbruk i form av 30 kapsler.)
  2. Man betaler kun en symbolsk sum for porto (79 kr). Produktet sendes uten annen kostnad.
  3. Hvis man liker produktet, trenger man ikke gjøre noe – da fortsetter man som abonnent og får tilsendt nye forpakninger automatisk (typisk hver 4. måned). Ønsker man ikke fortsette, kan man når som helst stoppe leveransene, uten noen spørsmål eller forpliktelser.

Det er med andre ord et ingen-risiko tilbud. Lunde forteller at de fleste fortsetter etter prøveperioden: “Når du først har blitt vant til en rolig mage, vil du jo ikke tilbake,” sier han.

Interessert i å prøve? Da bør du gripe sjansen mens prøvepakker er tilgjengelige. Det tar under 2 minutter å bestille via skjemaet på nett, og du har produktet i postkassen etter et par dager.

Bestill Herbal Mage prøvepakke kostnadsfritt

Hvis du vil se om alt dette oppstyret faktisk kan gjelde deg og din mage, er neste skritt enkelt:

👉 Bestill en gratis 30 dagers Herbal Mage prøvepakke her (kun 79,- i porto, ingen binding).

Enten du sliter med oppblåst mage, urolig fordøyelse, eller bare vil optimalisere magen for bedre velvære, kan Herbal Mage være verdt et forsøk. Norske forskere og brukere står bak hypen – nå kan du selv bedømme effekten.

Husk, tilbudet om gratis prøvepakke gjelder i en begrenset periode. På grunn av medieomtale og viral spredning er etterspørselen høy, så det anbefales å sikre seg mens produktet er på lager.

Bestill under og fyll ut din info, så er du ett skritt nærmere en lettere mage-hverdag. Som en av Herbal Mages første kunder sa: “Jeg trodde det var for godt til å være sant – til jeg prøvde det.” Nå har du muligheten til å finne ut om Herbal Mage er noe for deg, helt uten risiko.

Opplev forbedringen med Herbal Mage i 30 dager GRATIS! Du dekker kun porto på 79,-. Faktura med pakken i postkassen.

Herbal Mage eske

Ja takk! Jeg vil prøve Herbal Mage i 30 dager uten kjøpsforpliktelser eller bindingstid!

1

Fyll inn ditt telefonnummer.

2

Vi henter automatisk din adresse. Stemmer den?

3

Motta din prøvepakke i posten på få dager.

Vennligst fyll inn gyldig telefonnummer.

Disclaimer: Resultatene kan variere fra person til person. Herbal Mage er ikke ment å erstatte et sunt og variert kosthold, forebygge eller kurrere sykdommer, og erstatter ikke personlig oppfølging av godkjent helsepersonell. Innholdet på nettsiden er ikke ment for selvdiagnose.

Personvernerklæring

Når du er i kontakt med Pharmanova eller bruker vår nettside vil vi behandle personopplysningene dine.

Behandlingsansvarlig for personopplysninger er Pharmanova AS, ved daglig leder.

Kontaktinformasjon:
E-post: post@pharmanova.no
Telefon: 949 72 815
Organisasjonsnummer: 999 566 650 MVA

Dette dokumentet om personvern inneholder informasjon om hva som er samlet inn og registrert av oss, og hvordan vi bruker det.

Når samler vi inn personopplysninger?

  • Du har tatt kontakt med oss på telefon eller e-post
  • Du har bestilt et produkt fra pharmanova.no
  • Du abonnerer på vårt nyhetsbrev
  • Du har bedt om innsyn etter offentlighetsloven
  • Du besøker på nettside pharmanova.no

Tredjeparts personvernregler

Tredjeparts annonsenettverk bruker teknologier som informasjonskapsler, JavaScript eller beacons. Disse teknologiene brukes til å måle effektiviteten til annonseringskampanjene og/eller for å tilpasse annonseinnholdet du ser på nettsteder du besøker.

Merk at vi ikke har tilgang til eller kontroll over disse informasjonskapslene som brukes av tredjeparts annonsører.

Våre personvernregler gjelder ikke andre annonsører eller nettsteder. Dermed anbefaler vi deg å konsultere de respektive personvernreglene for disse tredjeparts tjenestene for mer detaljert informasjon. Det kan inneholde instruksjoner om hvordan du velger bort visse alternativer.

Beskyttelse av barn

En annen del av vår prioritering er å legge til beskyttelse for barn mens de bruker internett. Vi oppfordrer foreldre og foresatte til å observere, delta i, overvåke og veilede deres aktivitet på nettet. Vi samler ikke bevisst opp personlig identifiserbar informasjon fra barn under 13 år. Hvis du tror at barnet ditt har gitt oss denne typen informasjon på nettstedet vårt oppfordrer vi deg til å kontakte oss umiddelbart. Vi vil gjøre vårt beste for å fjerne denne informasjon fra våre systemer.

Online personvernregler

Denne personvernerklæringen gjelder bare for våre online aktiviteter og er gyldig for besøkende på nettstedet vårt med hensyn til informasjonen de deler her. Denne erklæringen gjelder ikke informasjon som er samlet inn offline eller via andre kanaler enn dette nettstedet.

Besøk på vårt nettsted

En informasjonskapsel er en liten fil som lagres på datamaskinen, nettbrettet eller mobiltelefonen din. Slike filer lagres i din nettleser når du besøker vår nettside. De kan ikke identifisere deg som person.

Hvordan og hvorfor nettsiden bruker informasjonskapsler

Informasjonskapsler er nødvendige for at nettsiden skal fungere optimalt. Informasjonskapsler hjelper oss med å få en oversikt over besøket ditt på nettsiden, slik at vi kontinuerlig kan optimalisere og tilpasse nettsiden til dine behov og interesser. For eksempel husker informasjonskapsler hva du kan ha lagt til i en handlekurv, hvis du tidligere har besøkt siden, hvis du er logget inn og hvilke språk og valuta du vil ha vist.

Vi bruker også informasjonskapsler for å målrette annonsene våre mot deg på andre nettsider (retargeting/remarkering). På et veldig generelt nivå brukes informasjonskapsler som en del av tjenestene våre for å vise innhold som er mest mulig relevant for deg.

Hvor lenge lagres informasjonskapsler?

Hvor lenge informasjonskapsler lagres på enheten din varierer. Tiden da de er planlagt å utløpe, beregnes fra den siste datoen du besøkte nettsiden. Når informasjonskapsler utløper, slettes de automatisk. Du kan når som helst slette informasjonskapsler fra din nettleser.

Slik kan du avvise eller slette informasjonskapslene dine

Du kan avvise informasjonskapsler på datamaskinen, nettbrettet eller telefonen ved å endre nettleserinnstillingene. Hvor disse innstillingene finnes, avhenger hvilken nettleser du benytter. Hvis du endrer innstillingene, må du være oppmerksom på at det vil være noen funksjoner og tjenester du ikke kan bruke fordi de er avhengige av at nettsiden kan huske valgene du har gjort.

Vi anbefaler at du gjør et googlesøk, for eksempel «Slette informasjonskapsler Google Chrome» for å finne veiledning på hvordan du sletter informasjonskapsler i din nettleser.

Nyhetsbrev

Alle aktive kunder (for eksempel om du har et aktivt abonnement på et produkt/tjeneste) og alle som melder seg på vårt nyhetsbrev via vår nettside, mottar e-poster fra oss med nyttig informasjon og gode tilbud. Din e-postadresse lagres trygt av vår nyhetsbrevtjeneste. Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet ved å klikke på avmeldingslink i bunnen av hvert nyhetsbrev. Din e-postadresse slettes da fra nyhetsbrevtjenesten. Du kan også kontakte oss, så kan vi melde deg av nyhetsbrevet.

Analyse

Nettanalytiske informasjonskapsler fra Google Analytics samler informasjon om hvordan besøkende bruker nettsiden, hvilket nettsted brukeren klikker seg inn fra, antall ganger brukeren har besøkt nettstedet og hvor lenge brukeren surfer på nettstedet.

Den er innstilt til å slettes etter 24 måneder hvis du ikke returnerer til nettstedet. Informasjonskapsel fra Google Analytics opprettes så snart du besøker nettsiden vår. Denne informasjonen inneholder ikke brukerspesifikke detaljer, og summen av informasjon brukes til nettstatistikk om trafikk, trender og bruksmønstre.

Remarketing/retargeting ads

Vi ønsker å tilrettelegge for relevant markedsføring og annonsering mot vår målgruppe. Derfor samler vi inn anonym informasjon ved hjelp av informasjonskapsler som brukes på Facebook og Instagram Ads og Google Ads. Dette kalles remarketing og brukes for å tilpasse annonser til brukernes interesser og tidligere besøk på nettsider. Hvis du ikke ønsker at annonsenettverkene viser deg relevante annonser, kan du slå av informasjonskapsler i din nettleser eller endre preferansene dine på kanalen.

Microsoft Clarity

Vi forbedrer produktene og annonsene våre ved å bruke Microsoft Clarity for å se hvordan du bruker nettstedet vårt. Ved å bruke nettstedet vårt godtar du at vi og Microsoft kan samle inn og bruke disse dataene. Ingen av disse dataene kan identifisere deg som person. 

Dine rettigheter

Innsyn i egne opplysninger
Du kan be om en kopi av alle opplysninger vi behandler om deg.

Korrigering av personopplysninger
Du kan be oss rette eller supplere opplysninger som er feilaktige eller misvisende.

Sletting av personopplysninger
I gitte situasjoner kan du be oss slette opplysninger om deg selv.

Begrensning av behandling av personopplysninger
I noen situasjoner kan du også be oss begrense behandlingen av opplysninger om deg.

Protestere mot en behandling av personopplysninger
Dersom vi behandler opplysninger om deg med grunnlag i våre oppgaver eller på bakgrunn av en interesseavveining, har du rett til å protestere på vår behandling av opplysninger om deg.

Dataportabilitet
Dersom vi behandler opplysninger om deg med grunnlag i samtykke eller en kontrakt, kan du be oss om å overføre opplysninger om deg til deg eller til annen behandlingsansvarlig.

Du kan klage på vår behandling av personopplysninger
Vi håper du vil si ifra til oss dersom du mener vi ikke overholder reglene i personopplysningsloven. Du kan også klage over vår behandling av personopplysninger. Dette gjør du til Datatilsynet.

Har du noen spørsmål?

Hvis du har spørsmål i forbindelse med denne informasjonen og / eller vår behandling av personopplysninger, er du velkommen til å ta kontakt med oss på post@pharmanova.no

Kjøpsvilkår

1. Generelt

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge. Pharmanova AS, er et selskap i konsernet Global Pharma Group AS. Selskapene samarbeider på tvers, for å utnytte synergier, hvor dette er formålstjenelig.
Vilkårene gjelder for Pharmanova AS.

Selger:
Pharmanova AS
c/o Wepack
Lienga 7
1414 Trollåsen
Telefon: +47 949 72 815
E-post: post@pharmanova.no
Web: www.pharmanova.no
Registrert i Brønnøysundregisteret med org.no.: NO 999 566 650 MVA

Kjøper:
Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen (benevnt »du», »deg», »din», »ditt» eller «kunden»)

Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos Pharmanova AS, og for å foreta kjøp av varer.

2. Bestilling

Alle priser som er annonsert på våre nettsider er den totale prisen og inkluderer merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som myndighetene til enhver tid fastsetter. Totalkostnaden for kjøpet ser du før bestilling og inkluderer alle utgifter så som porto, frakt, emballasje m.m. Fullpris gjelder om du iløpet av de seks siste mnd. har fått prøvepakke på gjeldende produkt. Din bestilling er bindende når denne er registrert av oss, men du har alltid 14 dagers angrerett på kjøpet og kan når som helst kontakte vår Kundeservice for å gjøre endringer i ditt kjøp. Vi er samtidig bundet av din bestilling slik denne er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller angitt på annen måte. Når vi mottar din første bestilling, vil vi sende en ordrebekreftelse til deg under forutsetning av at riktig e postadresse er oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den for å se at denne er i overensstemmelse med bestillingen. Ta vare på bekreftelsen din til du har mottatt varen. Om ikke det skjer uventet leveranseforstyrrelser er produktene på lager. Skulle vi mot formodning bli utsolgt for produkt, vil kunden få beskjed om dette.

3. Abonnement

Det skal være enkelt og oversiktlig for deg som kunde å handle hos oss. Produktene som selges på løpende abonnementsbasis, vil du få levert direkte i din postkasse inkl. faktura. Den første forsendelsen «startpakken» (inngår i abonnementet), blir normalt sendt påfølgende mandag (Senest innen 10 dager) etter bestilling og inneholder forbruk for 30 dager. Deretter får du levering gjennom abonnementet hver 4. måned til avtalt pris. Første abonnementspakke sendes 4 uker etter dato for utsendelse av startpakke. Deretter vil videre forsendelser sendes pr. post hver 16 uke. (4.mnd) om ikke annet er avtalt på forhånd. Tidspunkt for neste forsendelse vil stå på tilsendt faktura.

Endringer av produktet og leveringsmåter kan forekomme. Dette gjelder forbedringer av produkt, distribusjonsmåte og emballasje som skal være fordelaktig for deg som kunde. Endring kan også forekomme ved at et bestemt produkt tas ut fra vårt sortiment.
Ved andre særtilbud gjelder oppgitte priser og vilkår i tilbud/ordrebekreftelse.

Abonnementet kan stoppes/endres ved å kontakte kundeservice. Ved oppsigelse avsluttes abonnementet 14 dager etter mottatt beskjed om endring avbestilling/oppsigelse, med virkning fra førstkommende utsendelse. Dersom avbestilling/stopp av abonnement meddeles senere enn 14 dager før neste utsendelse, forplikter kunden seg til å motta og betale for neste forsendelse.

Introduksjonstilbudet gjelder kun nye kunder og én per husstand. Dersom kunde bestiller prøvepakke etter å ha sagt opp et aktivt abonnement, ansees bestillingen som reaktivering av tidligere abonnement.
Abonnementstegning kan nektes ved saklig grunn, slik som svindelforsøk, manglende kredittverdighet m.m. Pharmanova AS leverer kun til norske adresser.

4. Leveranse og frakt

Du kan endre leveringene etter eget ønske, pause, stoppe eller endre tidsintervallet for utsendelser, vår hyggelige kundeservice hjelper deg etter beste evne, slik at vi kan imøtekomme dine behov. For å gi deg fleksibilitet, er det ingen bindingstid eller kjøpsforpliktelse knyttet til abonnementet, og abonnementet kan sies opp fortløpende (14. dagers oppsigelsestid).

Alle våre leveranser på abonnement gis med gratis frakt, så fremt ikke annet er avtalt. Kunde er selv ansvarlig til å oppgi korrekt adresse, e-post og telefonnummer ved bestilling og/eller annen skriftlig/muntlig kommunikasjon. Kunde plikter å gi beskjed ved endring av adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Dersom ufullstendig eller manglende adresse er oppgitt som medfører at pakken kommer i retur til selger, vil den behandles som en ugyldig retur.

5. Betaling

Det utstedes faktura som vedlegges alle forsendelser og kunden har 15 dagers betalingsfrist fra fakturadato på første forsendelse og 15 dager på øvrige forsendelser og/eller gebyrer.

Ved manglende betaling, vil kunden få tilsendt påminnelse om dette på SMS/e-post 5 dager etter forfall og 12 dager etter forfall. Etter 22 dager fra forfall på fakturaen vil kravet sendes over til inkassoselskapet. Selskapet har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

6. Angre- og returrett, herunder returer

Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du bestiller produktet, dette betyr at angreretten gjelder kun ved første forsendelse i abonnementet (Startpakken). Ved benyttelse av angreretten når man mottar startpakken, har man mulighet for å få tilsendt en frankert returkonvolutt. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten går frem av angrerettskjema. Last ned angrerettskjema her. Alternativt kan man ta kontakt med vår kundeservice.

For rett til å benytte angreretten, må produktet være uåpnet og returneres i samme mengde og stand som ved mottakelse. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må kunden selv dekke verditapet. 

Returer som sendes som postoppkrav eller rekommendert vil ikke bli tatt i mot.

Returrett av varer i abonnement
Det er kun returrett på den første varen du mottar. De påfølgende varer i abonnementsavtalen er identiske med den første varen. Det er således ikke returrett på de varer du mottar etter den første pakken. Ønsker du ikke lenger å motta varer i abonnementet må du avbestille innen angitt frist på faktura. Pakker som returneres til oss uten godkjennelse får ikke tilhørende faktura kreditert. Det opprinnelige kravet blir stående selv om pakken sendes i retur. Hvis pakken er urettmessig sendt til deg, har du selvfølgelig returrett, da dette er en reklamasjon.

7. Full reklamasjonsrett

Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen.
Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt og maksimalt to måneder fra forholdet det reklameres på ble oppdaget. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Ved reklamasjon, feil og mangler må kjøper dekke eventuelle fraktkostnader. Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon vil skje innen 14 virkedager. Ved en eventuell tvist, skal Forbrukerklageutvalgets avgjørelser følges. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, kontakt kundeservice. Den norske kjøpsloven regulerer ellers forholdet mellom deg som kunde og Pharmanova AS. Har du spørsmål, eller er i tvil om noe vedrørende varen, kan du bare kontakte oss. Spørsmål kan rettes til kundeservice. Kontaktinformasjon finner du her.

8. Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Vi forbeholder oss retten til å gjøre pris tilpasninger i forhold til de generelle markedsendringene vi må forholde oss til.

9. Kundeservice

Vår kundeservice hjelper deg gjerne på telefon +47 949 72 815 mandag – fredag kl. 09:00 – 15:00 (kan være avvik i forkant av høytider) og pr. e-post: post@pharmanova.no og vil gi tilbakemelding innen rimelig tid.

10. Personvern

Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Som databehandlingsansvarlig lagrer og bruker vi disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet. Pharmanova AS er underlagt taushetsplikt om personopplysninger.

Vi vet at personopplysningene dine kan være konfidensielle. Vi vil ivareta konfidensialitet og beskytte personopplysninger i henhold til våre personvernretningslinjer og gjeldende lovgivning, inkludert EUs personvernforordning 2016/679 (“GDPR”).

Vi har innført teknologiske og driftsmessige sikkerhetstiltak for å beskytte personopplysningene dine fra tap, misbruk, eller uautoriserte endringer eller ødeleggelse. Disse tiltakene omfatter bruk av brannvegger, kryptering, gode rutiner for styring av tilgangsrettigheter, nøye utvalgte behandlere og andre tekniske og kommersielt fornuftige tiltak for å oppnå tilstrekkelig beskyttelse av personopplysningene. Når det er nødvendig vil vi også ta sikkerhetskopier og bruke andre slike hjelpemidler for å unngå upåregnelig skade på eller ødeleggelse av personopplysningene dine. Disse tiltakene sikrer et tilstrekkelig sikkerhetsnivå hva angår risikoene som ligger i behandling og typen personopplysninger som skal beskyttes.

Vennligst merk likevel at når du overfører informasjon til oss over internett, er dette aldri 100% risikofritt. For betalinger fra deg, som vi overfører online, bruker vi et anerkjent system for sikker betaling. Vi vil straks gi deg beskjed dersom det oppstår brudd på personopplysningssikkerheten, som vil kunne utgjøre en fare for deg.

Utlevering av opplysninger til utenforstående utover konsernets selskaper, kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til kundeservice.

Info: Hvordan og når deles opplysninger, mer info. Les egen side.

Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.

Pharmanova AS benytter personprofiler. Du har rett til innsyn og administrasjon av dine opplysninger, hvilke opplysninger som ligger til grunn for profilen og hvor opplysningene er hentet fra jf. personopplysningsloven § 21. Med bakgrunn i din personprofil kan du bli kontaktet via epost, sms, tlf. osv. for produkt informasjon og uforpliktende tilbud, også i ettertid etter at abonnementet[1]kundeforhol et er avsluttet. For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt kundeservice som vil hjelpe deg.

11. Endring av vilkårene

Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene etter gjeldende regler. Dersom kunden, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står vedkommende fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at kunden aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene.

12. Klager

Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice.
Dersom vi ikke klarer å bli enig om en løsning, kan du sende en klage til Forbrukerrådet, Fred. Olsens gate 1, 0152 Oslo.

13. Tilbakebetaling ved e-handel

Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra Pharmanova AS.

14. Forbehold og ansvarsbegrensninger

Pharmanova AS tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold som Pharmanova AS ikke kan kontrollere.
Pharmanova AS tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil og merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.

15. Lovvalg og verneting

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet, i nærheten av der du bor (telefon 234 00 500). Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i selskapets verneting.